Inloggen Mijn AOK

X

Registreren

Maak direct een gratis MIJN AOK account aan!

X

De Jong's Autobedrijven: Nieuwe Jumpy!

19 april 2016

Sinds zijn lancering in 1995 is de Jumpy 600.000 keer verkocht. Nu presenteert Citroën een heel nieuwe versie, gebaseerd op 80 jaar ervaring met bedrijfswagens. Deze nieuwe Jumpy brengt efficiency en ergonomie naar nieuwe hoogten en biedt zo veel gebruiksgemak en veiligheid.

Uiteraard is de knowhow van Citroën adequaat ingezet bij het ontwikkelen van de nieuwe Jumpy. Zo is er een telg toegevoegd aan een aanbod lichte bedrijfswagens dat tot het grootste van de markt behoort, waardoor het nu bestaat uit vier complementaire en toch zeer verschillende auto’s: Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper. Het nieuwe modulaire platform zorgt bij de nieuwe generatie Jumpy’s voor  een betere constructie die ruimte biedt voor nog meer praktische bruikbaarheid, meer comfort en meer veiligheid. Hij is voorzien van alle nieuwste rijhulptechnieken en uitgerust met zuinige motoren.

De Jumpy richt zich op een brede groep zakelijke gebruikers, zoals bouwvakkers, koeriersdiensten, hulpdiensten en overheid. Hij is verkrijgbaar als bestelwagen, combi, dubbele cabine en chassis/cabine. Hij is er in 3 lengtes (XS: 4,60 m, M: 4,95 m en XL: 5,30 m), zodat de klant de auto kan kiezen die bij zijn activiteiten en zijn wensen past.

De nieuwe Citroën Jumpy staat voor design met vloeiende en moderne lijnen; een karaktervolle stijl die zowel energiek als veilig oogt. De constructie past bij iedere behoefte en is gericht op functionaliteit, handigheid en ergonomie. Het modulaire platform gebaseerd op de EMP2 biedt tot ruim 1.500 kg nuttig laadvermogen, 6,6 m3 laadruimte en tot 2,5 t trekvermogen. De beperkte hoogte van 1,90 m bij de XS- en M-versies maakt de toegang tot parkeergarages mogelijk die vaak lastig is voor bestelauto’s uit dit segment.

Dankzij Moduwork is het interieur ongekend modulair voor dit segment. Door de passagiersstoel tegen de scheidingswand omhoog te plaatsen, komt er ruimte met een vlakke vloer vrij en ontstaat er dankzij het grote luik in de scheidingswand tot 4 meter nuttige lengte. Bovendien maken het draaibare schrijftafeltje en de tablet- en smartphonehouders een waar mobiel kantoor van de auto. De zijschuifdeuren kunnen handsfree bediend worden. Ze zijn uniek in dit segment en maken laden en lossen makkelijker als je je handen vol hebt met  materiaal, pakketten of andere spullen.

Technieken die het leven eenvoudiger maken zijn onder meer Top Rear Vision voor meer zicht tijdens het manoeuvreren, een Head-Up kleurendisplay en Citroën Connect Nav met de 3D online navigatie met voice control en touch screen. Ook aan de veiligheid dragen diverse technieken actief bij: Adaptive Cruise Control, Trafic Sign Recognition met Speed Limit, Driver Attention Alert en Active Braking.

Verbruik en CO2-uitstoot zijn uitstekend te noemen. De BlueHDi 115 S&S met 6-handbak verbruikt 5,1 liter per 100 km en stoot 133 gra m CO2 per kilometer uit. De 1.6 en 2.0 liter dieselmotoren van de laatste generatie staan garant voor een lage kilometerprijs. Zij leveren vermogens van 95 pk (210 Nm) met een handbak tot en met 180 pk (400 Nm) in combinatie met een EAT6 automaat.

Citroën kan een versie met cabine op chassis uitleveren aan carrosseriebouwers en zo beantwoorden aan de behoeften van alle beroepsgroepen. Voor gebruik in zwaar terrein behoort een ombouw tot 4x4 door de specialist Dangel tot de mogelijkheden.

Meer informatie: 

De Jong’s Autobedrijven
Kon. Julianalaan 1 te Katwijk
Mail: h.dejong@dejongsautobedrijven.nl
Internet: www.dejongsautobedrijven.nl

 


Bent u ondernemer of winkelier in Katwijk en heeft u ook interessant nieuws? Mail ons!

Meer Onderweg nieuws Terug naar het overzicht

Laat uw mening horen, reageer!

Meer nieuws

© 1997-2017 Alles over Katwijk  |  Voorwaarden  |  Disclaimer